torsdag 2. oktober 2008

Med blikk på Paris (del 1)

No er eg komt tilbake fra Paris. Kjempeflotte dagar fulle av mange inntrykk og opplevelsar. Eg tar deg med på ein tur dersom du vil !


Husfasadar.





Lyktestolpar.





Kirkegården de Père Lachaise. Mange gedigne gravmonument. Edith Piaf bl.a. er gravlagt her.


Saint-Sulpice kirka. Tidligare gjekk nullmeridianen gjennom denne kirka. Ei messinglinje på golvet viser dette ("Roselinjen"). Det er verdens første nullmeridian (Greenwich kom i 1888). Dersom du har lese Da Vinci-koden, så hører du om denne kirka der.

Litt mørkt bilde dette. Messinglinja fortsette oppover langs veggen.

"Roselinjen"

Vi hadde ein flott tur, håper at du og likte det du såg.Eg komme tilbake med fleire bilder ein av dei nærmaste dagane.

Takk for alle dei hyggelige kommentarane som låg og venta på meg då eg åpna bloggen i dag. Og mange takk til Gamlå for flotte awarder. Det er sååååå koselig når noen likar bloggen min.

Ha det så lenge!




6 kommentarer:

Gamlå sa...

Tuuuuuuuusen takk for turen. Dette her var flott og fine bilder!!
Gleder meg til del 2.
klem fra Gamlå

Ingunn sa...

Så mange fine bilder!Fikk veldig lyst til å ta en storbytur nå!gleder meg til neste innlegg!;)

liven sa...

Åh for noen flotte bilder!!
Nydelige utsmykninger og de flotte lampene!!
Så mye fint du har sett:o)

Kommer du neste helg????

Ha en fin kveld:o)

liven sa...

Ja det hadde jeg tenkt:o)
Hvis du vil kan du sende meg en mail så kan du få mitt mobilnr:o)

h.espe sa...

Nydelig, nydelig, nydelig!!! Åh, forstår du har kosa deg i Paris. Takk for at du tok meg med på en liten rundtur. Gleder meg til å se mere!!!

Fortsatt fin kveld til deg og herlig kommende helg....

Mange klemmer fra Hildegunn :o)

Unknown sa...

Flott rundtur:0)
Gledar meg til å vere med vidare!!