søndag 8. februar 2009

Det blei ei fin helg....

Lørdag formiddag dro vi på hytta. Vi hadde behov for å skifta stue for ein dag eller to. Veret var fint, snø og kaldt. Det var spor av både elg og hjort rett ved hytta. Dessverre viste dei seg ikkje for oss.



Små furuer med greiner tunge av snø.





Store furuer med enda meir snø.



Det var så lyst og fint og så stille. Og eg innrømmer at dette er flott !! (sjøl om eg gler meg til våren)



Nedsnødd slipestein.

Inne står lysene klar til tenning. Det er varme i ovnen og godt og trivelig.

Litt elektrisk lys har vi også.

Og litt håndarbeid.



Det var ei deilig helg. Avslapping på høgste plan! Vi kom heim utpå ettermiddagen i dag, men da reiste vi rett til min mor ...... morsdagen må vi ikkje glemma !
Så no er det oppladning til neste arbeidsuke.
Ha ei fin uke alle sammen !










29 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så koselig hytte dere har. kan jeg spørre hvor den ligger?

Du hekler i veg du også:O=) Jeg har montert 50 lapper i dag før jeg kunne fortsette med å hekle.
Dine var kjempefine. Nydelige fargerO=)

Ønsker deg en fin uke Klem Kerstin

Fjordheim sa...

Ser virkelig ut som et herlig sted der dere har hytte. Ja snø er det i massevis her også. Og den forsvinner ikke så fort her som den sikkert kommer til å gjøre hos dere.
Koselig med blomster til helga. Flotte tulipaner du hadde kjøpt.
Ønsker deg ei riktig god uke :)

liven sa...

så koselig det ser ut på hytten deres:o)
Deilig med stuebytte!!
flotte heklelapper......må visst komme innover å få meg et kurs:o)
Så fine farger!!

Ha en fin ny uke og kle godt på deg:o)

Crinoline sa...

Dette så deilig ut.Gleder meg til hyttesesongen begynner.

Crinoline sa...

Dette så deilig ut.Gleder meg til hyttesesongen begynner.

h.espe sa...

Heisann...
Ser ut til at du har hatt en herlig helg! Bildene viser vinterlandskap akkurat slik det skal være - hvitt og fint!! (motsetning til livet i byn - sukk!!).

Ønsker deg en strålende flott uke!

Klemmer fra Hildegunn

Fru Fryd sa...

Deilig å koble ut litt, og skifte stue:0)

Mange flotte vinterbilder!!

Turid sa...

Herlig hytte tur-og en deilig positivitet over det været en faktisk har, å se skjønnheten i sne på små furugreiner, kose seg med det som er nå- æ likte godt dette innlegget ditt.
Våren ser vi alle frem til, å gleder oss til alle de aktiviteter som den medfører- drømme ,drømme.
Det er lett å la seg rive med i en vårlengt som er helt unormal i forhold til det som står på kalenderen og der vi faktisk bor.
Akkurat nå så gleder æ mæ faktisk over at det sner ute, vi har og har hatt lite sne her hos oss i vinter, æ elske å gå på ski , så litt mere sne da blir æ glad.....så gleder æ mæ te våren !!

Made by KKann sa...

Oj så masse flotte bilder - vettu..det der så bare såååå godt ut! Skulle gjerne ville ha et sånt sted å trekke seg tilbake til..

Ha en brrr...kald mandag..-17 her..

KlemKKann

Maliva`s verden sa...

Takk for hyggelig hilsen,Oh så koselig hytte du har...kan tenke meg dere har kost dere der ja,...ja sånne hekla ruter har jeg også liggende...men etter 3 tepper,er armen min kaputt...så det blir nok en stund til jeg tar frem de igjen...Nydelige farger du lager de i:O)Fortsatt go`uke til deg fra Maliva

Stina sa...

Vad mysigt ni har det. Vad fint du gör också. Så fina färger.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Hei!Først,takk for at du stakk innom meg og la igjen en kommentar!Vet du,trur æ må legge deg til i min bloggliste.Lettere å se til deg da.Håper det er greit.
Å så flotte vinterbilder du har lagt ut.Ser såå idyllisk ut med hytte i skogen.Vi har open landskap på hytta vår,men liker det vi.Så må jeg si at det du hekler(bestemorruter?) er Nydelig!!Sånn må jeg også lage!Blir smittet av alt jeg ser av håndarbeide her i blogglandia.
Vi snakkes!
Setter pris på deg!
Klem!

Huset på toppen sa...

Kjekt med hytte, da kan enn ha stue forandring innimellom!!Nydelig helg vi hadde,og nå laver sneen ned her hos oss!! Fine farger du hekler teppet i:)
Ønsker deg en riktig fin uke!!
det kommer pakke i slutten av uken:)
Klem Linda- ♥ -

PillePalle sa...

Hei!

Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Så herlige bilder av hytta og vinterlandskap du har lagt ut. De er kjempeflott! Jeg er også fortsatt hekledilla :)

Ha en koselig kveld! Hilsen fra Pillepalle

Vibeke sa...

Det så koselig ut, deilig med stuebytte innimellom!Så flott hekleteppe du driver med, flink du :o)

Ønsker deg en fin uke også,
klem

Min Verden sa...

Det er vakkert og hvitt og veldig tungvindt :) Vel, noen liker det - jeg er relativt avmålt begeistret til denne snøen. Iallefall i slike mengder. Koselige lapper du hekler. Nydelige farger. Jeg har sådd slike kuleprimula som du har og jeg gleder meg! Ha en fin uke. Hanne

Bling - our elf on the shelf sa...

For et koselig sted dere har. Skulle øsnke vi hadde en slik mulighet i helgene. Mange flotte bilder!

Black Feathers sa...

Der så koselig ut med hytten i all snøen. Ja vinteren har virkelig kommet det er nå helt sikkert. Masse fine bilder du har tatt, og søte heklebrikker du har laget. Blir sikkert et lekkert teppe ;)

Ha en fin vinter dag ;)

Torilpia sa...

Deilig å komme seg bort litt .. tror snart jeg må ha en slik helg jeg også .. :o)

Herlige bilder!!

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

Klemmer!!

Anonym sa...

Hei!Må bare komme innom igjen og spørre deg hvilket garn og pinne nr bruker du på teppet du hekler i Bestemor ruter?

Sonja sa...

Det så ut til at dere koste dere på hytta i helga.Flotte farver på detn heklinga di.
Vi hadde også ei fin helg på hytta,masse snø og sol i bakkene.Utmerket skiføre.For ikke å snakke om det måneskinnet,det var nesten som dagslys om natten. Vinter er herlig,men sommer kjennes bedre ut på kroppen.

Hulda sa...

Så koselig hytta ser ut, virkelig fin. Masse snø har dere også, kom litt mer her i dag. Huff, vil ikke ha mer nå..

GundaM sa...

Så deilig det må være ha en hytte å dra til!

Ønsker deg ei fin uke der ute og!

Klem

GundaM sa...

Så deilig det må være ha en hytte å dra til!

Ønsker deg ei fin uke der ute og!

Klem

Guttemamma sa...

For et herlig sted dere har!! Godt med sånne hytte helger!! Nydelig teppe...holder på jeg g!! Klem

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Vakkert! Om ikke med riktig så masse snø, så har det vært en fin helg hos meg også:)
Solen har skinnt helt fram til i dag faktisk. Men så kom det litt snø igjen;)

Bestemor-lappene dine har flotte farger! Er det ikke gøy å hekle?

Ønsker deg en fortsatt fin uke!
Klem fra Chatrine:)

Inspiration i vitt sa...

Hej hoppas att allt är bra med dig och att du får en trevlig helg.
Kram/Ingela.

Black Feathers sa...

He he ja det var kjempe gøy å bli spurt, så det gjør ingenting at det ikke ble noe av det ;)

Her tikker vi nå inn i vinterferie uka og været er strålendes. Sol, men litt mange minusgrader. -14 i morges. Ønsker den en riktif flott dag og en herlig helg ;)

Huset på toppen sa...

Innom for å si at pakke er på vei til deg:)
Ønsker deg en riktig fin helg!
Klem Linda - ♥ -