mandag 16. mars 2009

Hva er en blomst ?

"Blomstens sterkeste egenskap: Jeg lever !

Det er fordi du føler at du holder noe levende når du har en blomst i hendene.

De færreste mennesker eier et instrument, men de fleste av oss har en radio. Det er ikke så mange av oss som har husdyr, men mange har et par skinnhansker.

De fleste har bøker i hyllene. Noen har til og med skrevet en selv.

Men de aller fleste av oss har en plante eller flere i vinduskarmen, har kjent liv mellom hendene og vet hva som er ekte vare. Blomster er liv ! " (sitert fra boken "Stor stemning" av Finn Schjøll)
Ha ein god dag !

17 kommentarer:

h.espe sa...

Så nydelig innlegg!! Ja, blomster ER liv, og spesielt nå når det vårest får vi oppleve det! Gleder meg til snøen er borte fra bakken og hestehoven dukker opp... :o)

Ha en flott uke min venn!!

Goklem fra Hildegunn

Fjordheim sa...

Flott !
Flotte bilder til det fine innlegget ditt.
Ja blomster må liksom med. Det skaper liv i interiøret.
Fordi blomster lever.
Ha en flott kveld :)

Turid sa...

Koselig med blomster!
En blomstrende vår dag til deg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Blomster er liv og gir liv. Dette var et flott innlegg.

Unknown sa...

Så flott innlegg:0)
Nydelege bilder til god og ettertenksom tekst!!
Ha ein fin kveld, klem

Torunn sa...

Vårlig og flott!
Vi hadde ikke klart oss uten blomster :-)

Klem

liven sa...

Ja blomster må vi ha....og blomster Finn er en koselig kar:o)
Nydelige bilder hos deg :o)
Ha en fin kveld:o)

Anonym sa...

Kjekt å komme inn i bloggverden å få vårfornemmelse.
Men utfor vinduet mitt laver snøen ned.
Lenge til vår her.
Kos deg med din vår!Og ha ei flott uke!

Mia, New Room Interior sa...

Flotte blomsterbilder, som gir skikkelig vårstemning! Ha en fin kveld og uke! Klem-Mia

Viola sa...

Hei. Ja, blomster er liv :) Har hørt at blomstene vokser bedre og trives mer når en prater til dem.. Nå har det vist seg at det er når vi puster på dem - at de blir å trives så godt :) Og når vi prater til dem, puster vi på dem :) Flotte bilder!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

For et herlig innlegg og nydelige ord.
Go`klem

Mitt hvite hus sa...

Nydelig innlegg..både i bilder og ord=)

Ha en fin -fin dag O=)
Klem Kerstin

Gamlå sa...

Ja, blomster er liv!!

Så fine ord dette her var da!! Fine bilder har du også tatt.

klem fra Gamlå

Landcharm sa...

Nydelige ord og bilder!

Min Verden sa...

Jepp - og hvis man i tillegg får litt jord under neglene og lukten av våt, varm jord er lykken fullkommen (spør du meg). Ååå - jeg lengter til våren, men nå har jeg sagt det så mange ganger i kveld at jeg snart må slutte. Psyker meg jo helt ut på det :D Ha en fin uke. H.

BeBe`s blogg sa...

Her var det vårlige innlegg, og nydelige ord. Kan ikke si det er særlig vårlig her nord for tida. Etter flere uker med rene påskeværet, har vi nå fått ruskevær, og plutselig er veiene snødekte, og snøskavlene høye. Nei, her er jammen ikke særlig vårlig. Ha ei forstatt fin uke, og snart er det helg!

Linda sa...

Ja,det er herlig med blomster.
Fint når det våres,morro å se det spire og gro.God helg!Linda :))