søndag 23. august 2009

Ein tur på landstedet !

Det har vert ei fin helg - ja ikkje værmessig, men ellers ! Vi har vert ein tur i Haugesund til yngste sønn som nettopp har flytta dit med familie. Kjekt å få de litt nærmare.
Ellers så har eg vert ein tur på landstedet i dag (skulle vel sagt hytta, men det er liksom ikkje ei hytte, heller eit hus).

Det er ein del rognetrær rundt omkring, så eg har plukka inn noen greiner. Eg syns at rogn er så flott ! Ei lita gran vokse rett utfor husveggen.

Det er mye skog rundt, så den store utsikten har vi ikkje. Men vi har jo kjempeflott utsikt både heime og fra campingvogna ( så vi får vera fornøyd med det !!)

Eg klør i fingrane etter å setta i gang med ulike prosjekt, men får ta litt og litt. Det er kanskje det beste, eg har jo nett fått stedet! Men denne brune veggen på kjøkkenet skal eg iallfall mala lys. Det grønne er eit lite gammalt bord med skuff i.

I gangen har eg satt denne stolen, den mangla sete, men eg fann eit lokk som eg la på. Kista er full av klær.

Det fins stolar i mange fasongar og størrelsar. Den eine har lokk og står inne på doen, den andre fungerer som nattbord på eit av soveromma.

Eg fann noen kassar i bua da eg rydda i dag. Dei skal få koma inn i huset når eg har vaska dei.
Kjøkkenskapa er blå med kvite dørar. Eg fann også eit lite fint brett som eg hang opp på veggen.

På ytterveggen heng desse to stigane og denne "kassen" fann eg ute ...får sjå ka eg skal bruka den til.
No må eg gå og se om det blir gull til Norge i spyd!
Nyt resten av søndagen og ha ei fin veke !!

8 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Spennende sted du har fått deg. Gleder meg til å se utviklinga her.

Og tilslutt: gratulerer med norsk spyd-gull!

Anita sa...

Gull ble det. Dere har fått mange landsted dere nå. Er dette et som er mer for helårsbruk? Mye fine gamle aker du har fått hånd om. Blir spennende å følge med utviklingen.

Made by KKann sa...

Hei hei hei trofaste venn - Smil!
Så fint sted du har - åsså så masse fine ting! Herlig!

Ha en stålende søndagskveld!

KlemKKann

Fjordheim sa...

Oij, Ser virkelig ut til å være menge flotte og gamle ting og møbler på det stedet.
det blir spennende å følge med på det du skal gjør der.
Ønsker deg eigod uke :)

liven sa...

Hei!!
Så mange fine saker her hos deg!!
Disse stolene i grønnfarge var jo bare så koselige!!
Dem maler du vel ikke vel??
Fin kasse også!!

Ha en fin dag Sigfrid:o)

Black Feathers sa...

Åh, jeg kan ihvertfall drømme meg bort i bildene dine fra landstedet ditt. Det virker så utrolig koselig. Et sted med sjel virker det som. ;)

Takk for koselig kommentar inne hos meg ;)

Ha en flott dag du ;)

Viola sa...

Mange flotte gamle gjenstander med sjel her :) Så koselig det må være med et "feriehus" på landet der! Og skogen ser så vakker ut, med de trærne, at bare det gjør utsikten god nok, og mer enn det :)

Mitt hvite hus sa...

hEISAN VET DU OM DEN FAGERKLOKKEN ...HM VAR DET DET DEN HET?? ER DEN FLER ÅRIG???

hÅPER VIRKELIG DET.. i FJOR BLOMSTRET DEN IKKE.--

kLEM =)