torsdag 12. mai 2011

Når det blomstrer i Hardanger


009

Når det blomstrer i Hardanger

er det ingen plass på jord

som har slike vakre farger

når alt står i blomsterflor.

007     008

Mellom fjord og høye fjelle

med de dype dal og li

Når det blomstrer i Hardanger

er det atter sommertid.

010    002

Ja, nå blømer epletrea. Det er tidleg bløming i år, men alltid like fint. Når ein type frukttre er avblomstra overtar ein annan, og med blå fjord og snøkledde toppar i bakgrunnen kan det knapt bli bedre (Håpar det varer til 17.mai!!)

011                005

Det blømer fint langs innkjørselen til huset også. Pelagoinaen har eg overvintra, den står i kjøkkenvinduet. No skal den få koma ut.

Ønsker alle ein fin kveld og ei god helg!

20 kommentarer:

Nostalgia sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig ! Skulle gjerne ha vært i vakre Hardanger i disse dager :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

mona.z sa...

Vakkert, vakkert:) Etter min mening den beste tiden på året, herlige vårfarger og en lang deilig sommer foran oss:)

Lappeline ♥ sa...

Nydelige fin blomstring og en vakker bygd.
Ønsker deg en fin kveld

Solveig sa...

Ååå så herlig og flott det blomstrer hos deg! Ikke noe er som epleblomster - har et par epletrær (med like mange blomster:o)))) jeg også. Veldig kos!
Nydelige bilder fra deg.
Ha en flott kveld.
Klem fra Solveig

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så vakkert, så vakkert!!

Klem

Anne på landet sa...

Kjenne at eg e stolt av heimbygda mi;)

TAKK for skjønne bilder av vakre Hardanger og god helge klem til deg fra meg:o)

annepå(vest)landet sa...

Eg og er stolt av heimbygda mi:)
Fine bilder:)

Unknown sa...

Vill bara önska en trevlig helg!

Merete sa...

Takk for kommentaren og så hyggelig at du vil følge meg :-)
Du har også en flott blogg og mye fine bilda. Jeg bruker å stikke innom bloggen din. Jeg oppdaget bloggen din for ei god stund siden.
Det er virkelig flott i Hardanger. Det jeg savner her nord er epletrær.Jeg elsker epler. Været vil jeg ikke snakke om :-)
Ha ei hjertelig helg med gode soldager.

Anonym sa...

Nydelige bilder av vakker blomstring!
Er så herlig denne tiden!
Ønsker deg og dine en fortsatt fin helg og en flott 17. mai!
Klem fra Mio

Bondekjerringa sa...

Finnes ikke vakrere vårtegn enn dette. Jeg må virkelig få meg et frukttre i hagen. Er jo nesten en skam å bo midt i Hardanger uten frukttre!
Ha en nydelig helg :)

Viola sa...

Jeg skal skrive under på at det vakkert hos deg og i Hardanger!! Et sted jeg aå absolutt skulle ha besøkt mer, vakre Hardanger!! Og dine bilder er en god reklame, så flotte som de er! Og det diktet er bare såååå vakkert!! :)

Klem til deg og god helg! :)

VillaVårfrubakken sa...

Så avgjort vakkert, håper du har en kos kveld..

liven sa...

Der er vel ingen vakrere steder på jord nå....blomstringen i Hardanger er jo helt spesiell :o)
Nydelig sigfrid!
Ønsker deg en fin søndag......vi skal i konfirmasjon så jeg håper været kommer seg !!

Fågel Blå sa...

Bedårande ljuvliga bilder!!!!
Vilken grönska!!!!
Önskar dej en fin Söndag!
Klem Kathrine

Sommerhuset i bakken sa...

Heeeeelt nydelig!

Home sweet home sa...

Hei
Flotte bilder du tar og legger ut på bloggen.
Ha en fin søndag.:)

Line Elisabeth sa...

Nydelige bilder!
Blomstringa i Hardanger er jo kjent..kunne tenkt meg å vært og sett:)
Hadde en gammel onkel av pappa som bodde der, men vi var der bare når det var sommer og det var frukt på trærne:)

Ha en koselig kveld!

Klem Line E.

Marie sa...

Underbart vackra bilder!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Anonym sa...

kyrie shoes
off white shoes
kobe byrant shoes
curry shoes
hermes handbags
kyrie 7 shoes
goyard
jordan 1
golden goose outlet
fear of god