søndag 25. mars 2012

Vedhogst på hytta

001

Rett utenfor hytteveggen har det stått eit digert furutre. Dette har skygga for både sol og lys.

I forrige veke var naboen så kjempegrei at han felte dette treet for oss.

002       012

Så godt å få det ned !!  Årringane viste at det var ca 100 år gammalt.

      

011       015

Så i helga har vi arbeidd med  å saga og hogga furua opp til ved. Men dette er ikkje gjort på ei helg !!!  

Nydelig ver og godt å arbeida ute!

009

010        017

   Kvistar og pas vart også raka sammen og kjørt på dynga.

019   020

Og bjørkekvistar blei kutta og tatt inn og satt i vatn.

No skal eg ut i hagen her heime og spa !

Ha ein flott søndag !

12 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Flott sted du har og det er godt med sol og mye lys......veden skal varme mange ganger den :)

Fin søndag til deg
Nyt den

Klem fra Lappeline

Tovepia sa...

Ja, veden skal man varme seg på flere ganger:O)
Her er det ikke rom/tid for hagearbeid ennå, men jeg liker å se på at snøen forsvinner.
Nyt siste rest av helg, klem fra mæ;)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Det er tungt arbeid å felle trær! Og spesielt mye arbeid etterpå!! Men god ved blir det. En kald pils smaker ekstra godt under den slags arbeid:-)
Flott plass dere har!!
En fin søndag ønskes deg!!
klem fra Hjørdis

Linda sa...

Vert mykje varme i dette treet. Både før og etter tenning. No har eg sete og bladd meg nedover i innlegga dine. Mykje fint har du . Litt strikking og mykje interiør. Kjøkenet ditt vart kjempe fint. Lurer på om du bur i Odda?

VillaVårfrubakken sa...

Herlig utearbeid....her er det så masse snø enda, men på hytta er det heldigvis vår. Ha en fin fin uke....klem

Blått til lyst sa...

Det er en tid for å plante trær og visseligen en tid for å hogge dem *S*
Godt dere får mer sol, og ved varmer mange ganger....
Det er fint med vårsol og ny energi - en god uke til deg - Liv

h.espe sa...

Åh, utrolig herlige bilder - våren er virkelig kommet for fullt hos dere også! Store trær som skygger for sol og lys er deilig å få bort - vi hadde et par slike på hytta, og med de borte kom både utsikten og sola :)

Nyt den nye uken!

Klem fra Hildegunn

Viola sa...

Her var det liv du.. ja ihvertfall på deg! Men det var verre med det treet.. :)) 100 år! Du verden, sikkert litt vemodig også.. at det måtte bort mener jeg..

Nydelige bilder, og her lukter jeg VÅR og jord!! Herlig! :)

Ha en super uke, klem fra meg! :)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så godt å endelig kan holde på utendørs... og i slikt nydelig vær atpåtil:)

Ønsker deg en finfin tirsdag:)
Klem Marianne

Den Grønne Baljen sa...

Herlige bilder fra ved skogen-- God trim dette... Og jammen fortjener man en god pils etter en økt..

Ønsker du å være med å vinne gavekort, velkommen til bloggen min =)

Ønsker deg en fin vårdag

Kerstin

Black Feathers sa...

Så snille naboer dere har. Sikkert veldig deilig å få treet ned. Det er jo ikke moro med trær som skygger for sola. Så mye dere har fått unna gjort, her er vi i gang for fullt i dag så... ;)

Ha en fin fin kveld ;)

Anne på landet sa...

Fantastiske bilder far hytta, ser det for meg:O) Ikke alltid like kjekt å måtte felle flotte trær, men skygger de for både sol og utsikt, ja da må det til!
Og jammen ser jeg ikke en kurv til gamle melkeflaksr...Minner,minner - herlig!

Nyt forhåpentligis vårlige dager i Hardanger og klem fra meg!