onsdag 3. desember 2008

Dette gjer eg på.

Eg var litt uttafor i går etter å ha blitt sjukemeldt med altfor høg puls. Fekk ordre om å gå heim og bare gjøra det eg hadde lyst til og ikkje tenka jobb. Vanskelig .......! Kom meg omsider heim etter gode samtalar med gode kolleger. Innsåg at no måtte eg høra på legen.
Eg innrømme at det var litt godt å vakna i dag tidleg (rett nok til vanleg tid!!) og vita at eg ikkje skulle på jobb (men eg like meg jo så godt på jobb .....!!! - motstridande følelsar)
Sat lenge ved frukostbordet og bladde og las i interiørbladene mine.
Litt seinare på dagen dro eg på biblioteket og lånte desse bøkene. Gert Nygårdshaug er ein av mine yndlingsforfattarar. Dette er einaste boka eg ikkje har lese av han, den er ny i år. Dei to andre forfattarane er ukjente for meg, så det blir ei ny oppleving.

Elles så har eg begynt på "Blånisselue" til eit lite barnebarn. Den skal tovast i maskin etterpå, så den blir mindre.



På lørdag var eg ein tur til Husnes og Rosendal på shopping. Skulle egentlig kjøpa julegaver, men det blei ein del til meg sjøl òg (i tilfelle eg ikkje får noe til jul !! - hehe !!-)
Dette fruktfatet ( eg har iallfall frukt i det !) måtte eg ha med meg heim, .........



........desse to hjertene også ......


...........også denne lysestaken med plass til lys i skuffa under, kunne nå ikkje eg motstå!!!


På "Baronessa" på Husnes hadde dei dette bildet. Det er julegave til meg sjøl fra førjulsnissen !!!!! Eg likar godt slike tåkebilder. (det er ikkje sol i venstre hjørnet, bare blitsen !! ---alltid blir det sonn når eg fotograferer !!---
Eg prøver å ta det med ro, det er ikkje lett!!
Ha ein fin dag !








8 kommentarer:

Made by KKann sa...

Ojojojo - ja det er lett å få høy puls i disse dager - ikke bare at det er jul..men tiden, tiden vi lever i krever kanskje litt for mye av oss! Ja, vettu - det skal du - sette deg ned trekke pusten og la pulsen komme ned igjen! Viktig å ta signalene på alvor - men jeg vet åssen det er! Det er ikke så lett! Smil! Det gleder meg at du hører på legen og tar vare på kroppen!

Masse flott du har kjøpt - likte alt jeg! Særlig kurven og den lysestaken var jo genial! Smil!

Ha en avslappende onsdag!

Klem fra KKann

Magdalena sa...

koser deg du....
har nettopp fått høre om en bok som heter "øya", tenkte prøve finne den...
kos deg videre...
stor klem fra Magny

liven sa...

så kjedelig for deg å bli sykemeldt da!!
Da er det på tide å gire ned......
så for første gang da.....
jeg har vært sykemeldt deler av de to siste barnehageårene!!
Ikke noe kjekt!! Dette året håper jeg å holde meg i jobb hele året!!
Men nå går jeg til kiropraktor for behandling!! Men men....
flotte ting du har kjøpt på Husnes!
Den lysestaken med skuff under var jo bare helt bedårende.......
kjempefint bilde også!!
Ønsker meg nye bilder!!
skal skifte passepatout på noen av de jeg har fra før også!!

Ønsker deg en fin kveld:O)
Håper du bruker sykemeldingstiden til å slappe av og kose deg:O)

Mitt hvite hus sa...

Oj, så kjedelig å bli sykemeldt. Nå må du ta det med ro. Slappe av og bare kose deg0)

Mye bra lesestoff ser jeg. Kos deg og ta godt vare på deg selv=)
Klem Kerstin

Gamlå sa...

Ho ho hooooooooooo det er Gamlå her som er så glad for at du koser deg hjemme. Det skal du også gjøre. Ikke tenk jobb, kos deg i heimen og gjør det du kan og har lyst til:). Ikke ha dårlig samvittighet for det trenger du ikke ha.!!

Likte så veldig godt den lysestaken som du har på ovnen jeg!!

Ha en fin kveld

KLem fra Gamlå

Fjordheim sa...

Nei det er nok ikke så lett. Men visst du koser deg med det du gjør, og gjør det i et litt roligere tempo enn vanlig, så må det vel gå bra.
Det var i hvertfall mange flotte ting du hadde kjøpt deg. Skikkelig kosetur virker det som.
Ønsker deg en riktig god torsdag :)

Som mine dager er sa...

Hør på doktoren din du. Ro ned og ta det hele med ro. Det er av og til lettere sagt enn gjort, men du får prøve. Det er viktig å tenke på helsen også.

Du har sikkert mange mange mange ting som du kan kose deg med.

Enjoy, klem fra Marit

Unknown sa...

Viktig å ta signala på alvor, og no er det heilt tydeleg at du har behov for å gire ned...
HAr vore sjukemeld i fire veker, hatt ei veke med ferie, og vore på skule denne veka...Skal på jobb for fyrste gong på seks veker i morgon, og det vert litt rart...
Har ei utfordring til deg om du orkar og har lyst:0)
God bedring til deg, klem