søndag 27. april 2008

HELG .......

Fredagen var bordet dekka til ein liten bursdagsfeiring. Eg glemte å ta bilde av maten ... men alle blei mette!!!

Vi har hatt eit barnebarn frå Bergen på besøk i helga og ho ville så gjerne fiska. Så lørdagen dro vi til sjøen for å prøva fiskelykka, den var heller dårlig, det samme var veret!

Ho blei flink til å kasta ut snøret etter kvart, men mormora var ikkje like flink til å fotografera!


Søndagen vart den vesle jenta køyrd tilbake til Bergen og eg hadde meg ein lyntur på Plantasjen. Hadde litt blomar med meg ut att!! Så no har eg endå fleire blomar som eg må bera inn om kvelden og ut om morgonen....TYPISK MEG !!


Dette forestille ein Rhododendron ........ den ser litt sjuk ut der den står i hagen. Eg har prøvd å gje den jern!!! men kanskje det er noko anna den manglar ???

Så var denne helga slutt, skal si den fauk avgårde. Ny arbeidsveke i morra, men den er heldigvis kort!! Ha ei fin veke alle saman!

13 kommentarer:

Fjordheim sa...

Koselig med en fisketur selv om det ikke blir fisk.
Du hadde kjøpt deg flotte blomster. Litt tidlig med sommerplanter her enda. Kan fort bli frost på natta.
Takk for innformasjon. Har prøvd det uten å få det til. Men får nok bare prøve flere ganger.
Ha ei flott uke.

Nilla sa...

Gratulere med dagen som var:)
Fisketur med barnebarn må jo være koselig!!

Ha ei flott arbeidsuke

GundaM sa...

Har du hatt busdag? Isåfall gratulerer jeg i etterkant;)))

Flotte bilder bortsett fra den rododendroen da... Kanskje ensom...?

Ha ei fin uke der ute!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilket vackert dukat födelsedagsbord!!! Och vilka fantastiska bilder på fisket och vacker natur, mormor är visst bra på att fota, blev läckert när inte hela tjejen kom med på bild! Mari.

Torunn sa...

Send meg gjerne et hint om du finner en vidunderkur til den rhododrndron.... Har nemlig en sånn en jeg også :-)

Ha en finfin uke :-)

liven sa...

så fint dekket bord!! Får nå heller våge seg om vi ikke får se maten så lenge vi vet at gjestene ble mette:)
Fristende å kjøpe uteplanter ja og jeg har gjort det også!! De siste nettene har vært ganske milde så mine har stått ute nå......
Rhododrendon må ha sur jord....men det vet du vel kanskje!! Hvis den ikke kommer seg så er de flyttbare!!! Kanskje et annet sted i hagen som er bedre for den!!
Har en som skranter litt i år og den tror jeg mangler lys!! det har vokst sånn rundt den, så senere i vår vil jeg flytte den.
Ha en fin dag:O)

h.espe sa...

Så fint du hadde dekket til bursdagsfeiring - gratulerer med dagen som var..!

Åh, så kos med fisketur sammen med barnebarn da. Ikke så nøye med fangsten, bare man har det gøy!!

Herlig uke til deg!

Klemmer :o)

Emmeline sa...

Rhododendroen vil ha sur jord og mye vann:) Kanskje det ikke er sur nok jord der du har denne??

Koselig blogg og fine bilder..

Magdalena sa...

så flott med bestmor som drar på fisketur... stas det! vakre blomster! Tenk hvor fort der ble grønt ute, deilig...
Takk for titten innom meg, skulle vært deg som ble utfordret :)
Magny

Magdalena sa...

Nydelig dekket bord! og så flott med bestemor som drar på fisketur... stas det! vakre blomster! Tenk hvor fort der ble grønt ute, deilig...
Takk for titten innom meg, skulle vært deg som ble utfordret :)
Magny

Klarafina sa...

Hei og takk for koselig kommentar i min blogg.
Fortsatt kaldt om natta her hos meg også. Jeg gleder meg stort til plantene kan begynne å stå ute - og da kommer jeg nok til å kjøpe mange.

Min Verden sa...

Du det toppbildet ditt liker jeg godt. Veldig godt faktisk. Alle andre bilder også, men jeg er nok svak for det sydlandske / italienske og franske inntrykket. Rart hvor mye det egentlig går an å handle på plantasjen uten at det blir for mye... :-D

borghild sa...

Så fint du hadde dekket bordet!! Det var jo et lekkert bilde, selv uten mat på...:-)
Så koselig med helgebesøk, da, selv om dere ikke hadde fiskelykke. Kan tenke meg det var stas likevel for barnebarnet!
Synes dere hadde det så koselig utenfor, blir sikkert enda finere utover våren også! Ha en fin uke! Klem B:-)