søndag 20. april 2008

STAVANGERTUR

Eg har hatt ei kjempekoselig helg i Stavanger. Vi besøkte vår yngste sønn og samboer, og det er alltid veldig hyggelig, i tillegg var veret strålande. Her er foto frå gamlebyen, sjarmerande med utruleg mange fine hus.

Det kvite huset nederst er ein nyåpna, kjempeflott butikk - La Famiglia -(Takk for tipset, Linda!)

Utenfor "Maison Marie" ...bare synet av dette hyggelige bordet drog meg jo inn i butikken !

Og shopping blei det!! Dette flotte fatet + såper kjøpte eg på La Famiglia (det er glassfat, her ser det litt svart ut pga den svarte duken). Dei to blomsterpottene fann eg på Maison Marie.


Ellers så har eg dilla på korger, så det blei noen av dei også + ein del andre ting. På fredagskvelden var vi på IKEA, der kjøpte vi ny TV-benk og eit par hyller + kassettar til alle interiørbladene mine... No skal det bli orden på sakene!


Våren var komt i aller høgaste grad, mykje lenger enn heime. Før vi drog heim søndagen gjekk vi tur rundt Mosvatnet, nydelig turområde og her blomstra det villig. På vei heim klarte eg å koma meg innom eit planteutsalg også, så i morgon vert det planting. Det er sikkert litt tidlig, men det blir vel som vanlig at eg ber blomane ut og inn !! Hehe!!

Ha ei fin veke! Eg skal planta sommerblomster og montera TV-benken.

10 kommentarer:

Linda sa...

Hei!Flott tur til Stavanger ser jeg.Det er sååå sjarmerende med slike gamle hus.Flotte tingdu har handla.Ha en fin uke!Hilsen Linda :))

liven sa...

Så nydelige bilder av hvite hus!! sørlandsidyll......
Fine ting du har handlet. Kurver som kan brukes til så mye!!
Ha en fin dag:O)

Anne sa...

Jøss... her var det jammen sommerstemning de lux !!! Å som jeg lengter, man da nattefrosten puster oss i nakken ennå, tør jeg ikke ordne med noen blomster ennå desverre.

Fin plass å gå å rusle der da, kikke inn gjemnnom vinduer og bare ta livet med ro.

Fangsten fra fjæra kom akkurat nå :-)

Fin uke til deg

Hulda sa...

Takk for hilsen hos meg, koselig at du har linka til meg, skal legge ut link til deg også.

Så flott det var i gamlebyen i Stavanger, er så glad i slike gamle hus. Fine ting du har kjøpt deg.

Min Verden sa...

Tv-benker må skrus sammen også. Godt å få gjort det ikke sant. Nydelige kurver. Jeg sliter fortsatt med hvor jeg skal gjøre av min digre, som jeg flettet på kurs. Nå er det straks Anna Phil ja. Det er drama i luften der. Hanne

Torunn sa...

Oj....her var det mange inspirerende bilder med nydelig sommerstemning!

Koselig blogg du har!

Marie sa...

Gamle Stavanger er verkeleg sjarmerande, spesieelt når sola skin!

Ha ein fin onsdag :)

Nunne sa...

Tenk jeg som aldri har vært i Stavanger. Hadde vært gøy å komme innom der også engang...
Så vårlig dere har det...glad du ikke kikker rundt huset mitt...her ligger snøenenda hard og tjukk! Men vi ser forandring kvar dag,den krymper. Og de bare flekkene raker vi mange ganger før alt endelig er borte :)) Snakk om arbeidslyst haha...
God natt til vestlandet.

Magdalena sa...

Takk for tips, skal til stavanger i mai!:) vakre ting du fant deg, også "blomsterteppet"...

hannemor sa...

Hei!!!! Bilder fra butikken min jo!!! Hehhe...ja du kan jo tenke jeg er litt stressa og ganske lit på blogg som ikke har sett dette!! Flotte bilder fra byen her!
Og du har jo så masse fint på bloggen din,,,skulle tatt meg mer tid til å se gjennom alle her inne.

Ha en fin kveld, og takk for koselige "reklame" av butikken og bybesøket! (:

velkommen igjen,,,nyher kommer vetdu,,hehe.
Klem fra Hannemor