onsdag 2. april 2008

VÅRFORNEMMELSER ..... de' e' jo april !

ENDELIG !! Sol på snødekte fjell ...... sol fra blå himmel. Det er eit flott syn når ein ser ut stuevinduet. Det er lenge sidan det såg slik ut, og eg måtte bare ta eit bilde!

I ettermiddag har eg vert ute i hagen. Det begynne å livna til. Det er ikkje så mykje som blomstrar enda, men blad og knoppar er det mykje av. Det er nok ikkje lenge før denne Gullkorga blomstrar med fine gule blomar!

Eg gadd ikkje laga middag då eg kom heim. Tok med meg eit glas vatn og "Lantliv" ut på hagebenken og berre kosa meg i sola. Det var faktisk 13 varmegrader ute! Vi må nyta alle fine stunder.

Ha ein fin dag! Eg blir alltid glad for ein liten kommentar!

7 kommentarer:

Merete sa...

Fantastisk når våren kjem og ein faktisk kan kjenne at sola varmar :o)
Kjekt å tusla rundt i hagen nå og sjå kor det våknar til liv og spirer og gror :o)
Ha ein fin onsdag!

Linda sa...

Hei!Høres fornuftig ut med solskinn
i stedet for middag.Såå flotte stolene,bordet og duken ble.Flott å
kunne få til gjenbruk.
Ha en fin kveld.Hilsen Linda :))

liven sa...

Hei!! Så fine bilder. Vi må nyte at det er vår!! Har vært litt skiftende her men i går var her bare helt nydelig!!
Det ble kjempefint det du hadde pusset opp!!
Stolene ligner på mine kjøkkenstoler. De har jeg også malt og beiset setet. Synest det er så gøy jeg!!
Ha en fin kveld:O)

Brocante sa...

Jeg måtte sende deg en kommentar på den kjempefine heklede duken din. Det var en kjempefin ide å bruke den gamle duken. Tror jeg holder en knapp på det hvite i stedet for grønn rutete. Den ble kjempefin. Gratuleer.

Berit T sa...

For en utsikt!! Og er helt enig at middag kan sløyfes av og til. Og gå rudt i hagen nå når det livner til er herlig, høre fuglene synger, kjenne på de deilige luktene, mmmm, det er en flott tid vi har framføre oss.

De stolene du har malt, de ble kjempefine. Og rekkverket såg ut som en utfordring, men kanskje hvit panellak med dobbel dose pigmenter hadde gjort susen. Det tørker fort, lukter ikke, og lett å få fint. Har nettopp malt et helt hus slik og er kjempefornøyd.

Ha en fin helg!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Det er så herleg nå når våren er her og sola faktisk varmar oss når me set oss ute.
Det er energipåfyll for meg ivertfall.
Ha ei fin helg.

Anne sa...

Jøss, her inne var det faktisk vårstemning ja :-)

Varierer veldig spør du meg. Har vært sol, regn og litt snø i Trøndelag i dag. 3 årstider på en og samme dag. Allikevel så jeg at det hadde kommet litt lenger med våren i Bergen i alle fall. Lau og påskeliljer..., men vet du hva som fasinerte denne damen aller mest. All mose... !!! Å så vidunderlig vakkert.

God helg vider til deg.