lørdag 25. oktober 2008

Innedag.....

Ute ular vinden, den tar tak i alt som er laust og fører det med seg. Alle blada på trærna har den reve av, nokre greiner også. Regnet piskar på vinduene. Vatn renn overalt. Det er mørkt allerede.
DET ER BEST Å HALDA SEG INNE !
Lys er tende rundt om i stua. Gubben har fyrt i ovnen og snart skal eg begynna å laga til lørdagskosen - Flatbiff og ovnssteikte poteter med salat og vin til. Mmmmmm!!
Eg var hos foreldrene mine i ettermiddag. Då kom mor med denne fine mugga og sausnebbet. Ho hadde så fullt i skapene og lurte på om eg ville ha det. Gjett om eg ville !!!

Denne mugga kan eg hugsa få oppveksten. Det vart alltid servert heimelaga saft i den.



Eg må finna ein fin plass å setta dette, har ikkje lyst å ha det inni eit skap. ÅH, den som hadde hatt eit større kjøkken !!!!



Kos dokke vidare i helga, nyt den og lad batteriene!
Klem!




15 kommentarer:

Klaffen sa...

hei på deg. Jeg "fant" deg på bloggen til Hespe ( Hildegnn ) som en av vinnerne. Så masse flott stoff da! Deg linker jeg gjerne hos meg! Og du... mugga og det du fikk i dag var usannsynlig vakkert! Du er jammen heldig. Ser nå ut som om du er ei jente som vet å sette pris på FINE ting, som du har mange av - så jeg følegr med videre og ser hvor de ender opp. he he. Ønsker deg en strålende helg

Torilpia sa...

Så fine de var - så godt å ta vare på sånne minner.
Skjønner hva du mener med for lite kjøkken .. skulle hatt plass til å stille ut alt det fine man har i steden for å gjemme det i et skap.

Kos dere med biff - klem :o)

Gamlå sa...

Så koselig du har gjort det hos deg. Med masse lys og varme i heimen:). Jeg skal springe rundt som en tordenvind i heimen etter å ha skrevet kommentaren til deg og tenne lys!!! Jeg og vil ha det koselig.
God middag skal du også lage, og da er jeg sikker at gubben din blir glad. De liker slik!! Ihverfall min Gubbe gjør det.
Det du fikk av din mor var bare så fint:)
Ha en forsatt lørdagskveld, og her i Stavanger regner det også fremdeles for å ikke snakke om vinden. uff uff.

Mitt hvite hus sa...

Hei og god kveld i stua=)

ja hold deg inne, dette er ikke været å farte ute i=) Her blåser det også og regner.
Så koselige bilder du viser oss. Flott mugge og sause skål.
Var påloppemarked i dag , der fant jeg en fin gammel sause skål :=)
Koselig å gå på loppiser.

Nyt kvelden i sofaen=)
Klem Kerstin

GAWO sa...

Så vakre ting du har fått. Det er hyggelig å få spesielle ting som en husker fra barndom. Plasser de slik at du ser de hver dag.

Jeg håper inderlig at fjellsidene holder seg fullstendig i ro i natt. Det regner så fælt at det er nesten nifst. God helg til deg.

(jeg ønsker at du tar vekk den ordbekreftelsen... men det vil du kanskje ikke)

Maret sa...

Men det mønsteret har eg då sett før... slike koppar hadde mor i min barndom.
Rart korleis ein brått huksar tin som har vert borte lenge.
Og koppane, dei er nok også borte desverre...

Ha ei fin helg.

liven sa...

Så flotte saker du fikk fra din mor da!!
Så kjekt med slike ting som du har minner fra:o)
Større kjøkken ja..........kunne tenkt meg det!!
Men det blir nå snart nytt hos meg hvertfall!!
Kutter ut litt overskap for å få litt mer veggplass.....
Har gamle ting som jeg har lyst å ha fremme .....pluss nye da:o)
er på jakt etter en ny hylle med plass til tallerkner og med skuffer!!
så det var en som hadde funnet på loppis.....helt utrolig!!

Ha en fin søndag sigfrid.....og foreløbig er her opplett:o)

Jorunn sa...

Tuusen takk for gratulasjoner, det varmer!! Så vakre ting du har fått av moren din :0) Ha en fortsatt fin søndag!!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Å du, å du... den muggen var jo kanllfin... kan ikke ha den bortgjemt i et skap nei...
Venta på stormen her i natt jeg...men den kom ikke, er ikke lei meg for det altså - men jeg må si jeg koser meg når det uler utafor vindua, med levende lys, fyr i ovnen og en god film...

Ha en super søndag og uke...

Linda sa...

Hei!Ja,i går var det ruskevær,var bare en snartur til butikken.Satt inne å sydde,kosa meg masse.
mer sying i dag,men nå er maskinen rydda bort.Naboen kutter nede høye trær så nå blir det god utsikt.
Ha en fin søndag.Hilsen Linda :))

Linda sa...

Hei!Nydelige ting du fikk hos din mor.Morro med flotte ting som vekker gode minner. L.))

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Hos oss er ikke været noe bedre. Her plasker det ned i dag, så jeg holder meg godt i sofa med hekletøyet mitt:)
Nydelig saker du har fått! Kan jo ikke si nei til de akkurat;)

Ha en kjempefin søndag!
Klem fra chatrine:)

Tulip sa...

Hei.
Så heldig du har vært og fått mugge og sausnebb av din mor. Koselig med sånne ting en har barndomsminner fra!

Fjordheim sa...

Det var nydelig. Ikke så lenge siden jeg var på et bruktmarked der det var noen deler til et slikt servise. Men det er som du sier. En må ha plass til det.
Har ganske fult i skapene jeg også. Men i dag skal jeg få inn et hjørneskap som jeg skal male. Gleder meg til det blir ferdig.
Ha ei flott uke :)

CosiFanTutta sa...

Hei, fælt vær i helgen, ja!!
Det var flotte ting du fikk. Jeg er ikke så glad i å ha pynt her hos meg selv, men liker det godt hos andre.
jeg fikk en hel kartong med gamle (tildels skikkelig gamle) mugger for noen år siden. De ligger fremdeles i esken, lurer på om jeg skal lete den frem. det kan jo hende det er av interesse for noen??
Ha en fin, fin kveld videre