tirsdag 3. februar 2009

Det går mot lysare tider.

Det går mot lysare tider. De mørke gardinene er tatt ned og lyse gardiner er komt opp. Kvistar fra epletreet i hagen er plukka inn og sett i vatn.
Orkidèane mine blomstrar enda.

Håpar på epleblomst i løpet av våren.

Endå tar det ei stund før det er lyst om morningen, så litt lampelys må til.


Eit nytt speil er komt i hus.

Eg er glad i speil. Ikkje for å speila meg sjøl i, men for å gje rommet ein fin virkning. Dette har eg hengt opp ganske lavt på veggen nær eit hjørne i stua.


Det har alltid vert overtro knytta til speil. Slik som sju års ulykke dersom du knuser det. Men det bryr eg meg ikkje så mye om.


Før i tida trudde ein at det var sjela ein såg i speilet. Derfor trudde ein at sjela gjekk i stykker også, dersom speilet vart knust.

Ute var det fem kuldegrader i dag. Det er ikkje noe snø, så alt er beinklaka (betyr: gjennomfrosset) og eg vente på våren. Ser ut som eg må venta ei stund på den. I mellomtida kosar eg meg inne. Flytte rundt på ting, male litt og strikke og les masse !

Inne er det varme i ovnen, og godt og varmt. No er kaffien ferdig og står og ventar på meg sammen med ein bitteliten sjokolade !!
Eg ønsker alle ei flott veke ! Klem fra meg !









13 kommentarer:

h.espe sa...

Hei på deg....
Jaaaa, det går mot lysere tider, og merker at dagene er blitt litt "lengre" alt....

Så flotte bilder du viser i dag. Virkelig et nydelig speil du har fått deg!! Uff ja, 7 års ulykke - ikke rart jeg har vært gjennom en tid med lite flax - knuste et speil for en del år tilbake....;o)

Ha en flott uke videre - kooos deg!

Klem fra Hildegunn

Linda sa...

Så flotte bilder!
Og mange fine planter!
Fint speil også!

Ha en fin tirsdagskveld :O)

Fru Fryd sa...

Hei og takk for rund turen i stuen din:0) Mange flotte bilder du har knipset.

Unknown sa...

Ja, det merkast godt at det er lenger lyst på ettermiddagen:0)
Nydelege bilder du viser fram i dag, og ikkje dumt å plasserer eit speil så lavt nede...
Fin tirsdagskveld til deg, klem

Inspiration i vitt sa...

Din spegel är helt underbart vacker och jag skulle nog kunna ha hur många speglar som helst, tycker det är så fint.
Kram på dig/Ingela.

liven sa...

Så flotte bilder du har tatt og dette speilet var jo lekkert:o)
Det er deilig når det går mot lysere dager....merker jo det godt allerede !
Her er det begynt å snø litt i dag!

Ha en fin dag:o)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Denne årstiden er jo utrolig koselig da, med lyset og sola som kommer tilbake...
Flotte bilder her hos deg - vårstemning i alle...

Ha en super dag og uke...

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flott speil. Det gir liksom en ekstra glød til rommet med speil. Det er forresten en velsignelse at det går mot lysere tider, nå MÅ en slippe inn alt lys en kan.

Heldigvis er dagen her over 2 1/2 time lenger enn ved vintersolverv. Det begynner å hjelp litt nå, hvis bare sola kunne komme seg gjennom skydekket, så....

Berit T sa...

Nydelig speil, det var så flott patina. Det blir jo ekstra fint når det kan brukes slik du gjør å framheve blomsten og et blikkfang samtidig.
Det er herlig nå når en kan se at ettermiddagene er blitt lenger. Men nå er det full vinter her. Snøen har lava ned i hele dag.

Flotte bilder nedover bloggen din, det var visst en stund siden jeg var innom deg.

Ha en fin kveld videre.

GundaM sa...

Nå fikk ejg lyst til å skifte heading inne hos meg jeg også, men hva...? Din var flott!

Javisst går vi mot lysere tider, kjempeflott!!!! Ser så koselig ut hjemme hos deg ;0)

Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ja sant det e herlig å tenke på at vi er på den rette siden, hmmmm, det blir jo lysere for hver dag som går....og mer snø hi hi.
Nå bør det gi seg, mer enn nok her iaff.
Nydelige bilder hos deg og flott speil.
Ha en fin ettermiddag!
Klem

Made by KKann sa...

Hei hei - så herlig! Det var et sånt rolig og deilig innlegg..åsså så vakkert speil - flotte bilder også!
Ja det er lysere om morningen - og om eftan så klart..men det er enda lenge til våren..i allefall hos oss..snøen laver ned, det er kaldt og jeg så på nyhetene at naboer begynner å krangle om hvor snøen skal måkes!!.. hihi..vi slipper det problemet vi da..for vi har(i allefall foreløpig) plass til snøen vår på egen gårdsplass! Nok om snø!!!

Ha en deilig fredag!

KlemKKann

Anonym sa...

Hei!
Flott speil.Og du lager så tøffe bilder.Virkelig en fryd for øyet.
Yess,det er helg!
Her skal jeg komme meg i godstolen med strikketøyet.Tida flyr,så man må benytte hvert minutt.
Ha ei superfin helg!