tirsdag 19. mai 2009

Det rykke i reisefoten .........

Nå er det langhelg i sikte og da melder mulighetene seg til å reisa litt. De som har følgt med på ABC i ord og bilder, der eg viser og fortel om stader eg har besøkt, veit at eg har reisedilla.

Det er faktisk ein stor lidenskap. Eg elsker å besøka nye plassar, sjå nye ting, oppleva nye kulturar og menneske, trekka inn atmosfæren og nyta øyeblikkene og seinare kosa meg med minnene. Heldigvis deler eg denne interessa med min mann.

Plantene mine føler seg litt forlatt når eg reise rundt i øst og vest, og det er ikkje alltid dei overlever heller.

Bøker må alltid vera med på reisene mine. I tillegg til reisebøker, også skjønnlitteratur (denne gang Havfruen av Camilla Läckberg)

Men strykejernet må nok vera heime. Stryking er ikkje mi sterkaste side og etter disse bunadstider går det nok ei stund før noe blir strøke !

No er det Molde som får besøk av oss. Da gubben hadde rund dag for ei stund siden, så fekk han hotellweekend i Molde av barna ( og eg får sjølvsagt vera med !!)

Det er lenge siden eg har vert i Molde. Gleder meg, håper på ein fin tur og fint ver ( her er pøgregn!). Kanskje finne eg noen sjarmerande butikkar også !

Ønsker alle ei kjempefin langhelg !

13 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej, vilken lycka att få en helg weekend bara för er själva, det är lyxigt det.
Dina gamla strykjärn är så fina som pynt.
Ha en trevlig fortsatt vecka och kram på dig/Ingela.

Ingunn sa...

Så koselig blogg. Ønsker deg en god helg snart....

Hilsen ingunn :)

ChatrinesLiving sa...

Har i grunne litt lyst å reise litt selv også. Men selv om det er langhelg, så skal jeg jobbe, så det blir nok ikke noe av det...
Ønsker deg en flott tur til Molde!

Klem fra Chatrine:)

Min Verden sa...

Hvor har du kjøpt det skiltet??? Det vil jeg også ha! Vel, nå har jeg glemt hva du sa hos meg - så det får jeg ta... jo lavendel ja - jeg synes jeg ser det og kan levende forestille meg situasjonen. Kunne vært meg det vet du ;) Jeg hadde en tur til Italia med bil og den var full av krukker og dampvasker... hehe! Den ene krukken var ganske diger. Et terracottafat... har den, den dag i dag! Mannen var medgjørlig - men måtte bruke litt kvinnelist for å få det med. Taktikken var å plukke ut det største de hadde, og diskutere seg ned en størrelse. Fikk det jeg ville jeg. God tur! God helg. H.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Molde er koselig. Ønsker dere riktig god tur!

Crinoline sa...

Hei.Strykjernene dine er så fine! Det er noen år siden jeg var i Molde og det er en flott by.Håper dere får fint vær i rosenes by. God tur til dere begge.

Orlaug sa...

God tur til Molde og god helg!!

Landcharm sa...

Ha en fin tur, og kos deg.

Linda sa...

Ha en super langhelg!
Det er så deilg å komme seg bort en tur!
Herlig å ligge på hotell....slipper unna forpliktelser og husarbeid et par deger...deilig!

Kos dere masse!
Klem fra Linda

liven sa...

Hei Sigfrid:o)
Ja nå er vel du i Molde og koser deg:o)
Håper dere får noen fine dager!!
Nydelige gamle strykejern!!
Har en i familien som er en lidenskapelig samler av disse!!
Han har så mange flotte eksemplar.....hadde håpet at det dryppet litt på meg :o)

Kos deg:o)

Forførende Farger sa...

Det var et nydelig bilde du la ut etter 17.mai. Det med epleblomster.
Molde er en trivelig og flott by. Hvis du liker blomster, er det mye spennende å se på i Molde. (Jo, de har mange artige butikker også)
Ha en fin tur!
Go helg!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig da - weekend i Molde, en nydelig by nå på våren...
Er slik her også - reiser land og strand rundt, å så skal vi være fastboende i campingvogn...spennende...

Min Still By Maia sa...

Takk for at du deltok i konkurransen hos meg. Så koselig blogg du har! Ha en fin weekend.

Klem fra Maia