lørdag 27. juni 2009

Stille morning

Det er tidlig morning (kl. er 6.30), det er varmt og fint. Mann og to barnebarn sover, de har ikkje tenkt å stå opp på lenge enda ! Går ut i hagen, barbeint. Noen fuglar er våkne også, ellers så er det stille. Nydelige duftar fra blomstrande planter slår i mot meg.


Inne står ei flaske med margritter på ein stol ! Eit halvferdig kryssord og enda fleire halvferdige håndarbeid ligg på verandaen.

Ute i hagen minner eit fullt basseng om ein varm og fin dag. Barnebarn kosa seg i vatnet i går. På eit klestativ ligg ein haug med kle ..... eit forsøk på å henga dei opp !!!

Det er deilige dagar, sol, vatn og lite klær......eldorado for barn (og voksne ).

Eg set meg på benken ved rosene. Nyt synet og luktane, hører noen humler som surrar, dei likar nok lukta dei og. Går inn og hentar kaffi og ei bok. Nyt, nyt, det er ferie !
Nyt fine dagar du også !

13 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Herlig...Ja en må bare nyte nå... Dette er sommer... og man må nyte hver dag... Om en uke reiser vi på ferie...
Kos deg denne lørdagen med dine barne barn...
Klem Kerstin

Orlaug sa...

Vakker morgonstemning du skildrar........nydeleg.
Her var me òg tidleg oppe og fekk slege og raka ein teig før det vart "altfor" varmt.
No er det pause i skuggen.....deilig!
Ha ei fin helg!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Åh, så herlig.

Anonym sa...

Hei!
Blir ganske frustrert når jeg hører hvor flott vær dere har.Tenk,her har vi 8 grader.Frys inne,så har vært nødt å sette varmepumpa på.Og en tykk jakke måtte på for no frys jeg!!
Litt av en sommer vi har.Ja ja,ikke mye å gjøre med det likevel.
Du får nyte de flotte dagene dere har,med blomster,bading og barnebarn.
~Klem~

Tulip sa...

Å herlig innlegg:)
Kan nesten kjenne lukten av en varm sommermorgen! Stille og fredfullt, deilig å være oppe før alle andre våkner...
Kos deg videre!

Viola sa...

Skjønt å lese! Vakre bilder! Ja, det er herlig nå. Det eneste jeg savner er en leilighet som stenger litt av all den varmen ute. Er like varmt inne som ute, og da blir jeg tung i hodet og giddalaus.. I sydligere strøk er de vant med denne varmen, men der har de hus som tar av litt for varmen.. Vet ikke hvor mange ganger jeg har gått mellom avkjølende dusj og balkong! Hehe.. Ha en flott dag videre! :)

Anita sa...

Høres ut som du har en perfekt ferie. Kos deg i sommarvarmen.

h.espe sa...

Hei vennen!
Nå er jeg akkurat kommet hjem til "sivilisasjonen", etter noen herlige dager på hytta. Sol fra strålende himmel i flere dager nå, og livet er bare herlig!

Vel "hjemme" må jeg jo titte innom bloggene (kunne nesten ikke vente..)... ;o) Tusen, tusen takk for koselig besøk hos meg! Ser du nyter deilige sommerdager du også - nydelig innlegg!!

Ha herlige sommerdager videre!!

Stor klem fra Hildegunn

ralfefarfars paradis sa...

Ingenting er som en vakker morgenstund..godt fortalt. Koselig med sommer;)

Margrethes hus og hage sa...

Åh, ja det er deilig med sommer og sol :) Det er bare å nyte dagene!

Kjekt med så mye som blomstrer!

Ha en fin kveld :) Hilsen Margrethe

Linda sa...

Nei men si meg ...bader du ikke i plaskebasenget med barnebarna dine?
Det hadde vel vært godt med en avkjøling for deg også i sommervaremn ;O)
Hi hi...synes jeg ser deg ;O)
Herlige sommerbilder her!
Det blir lite blogging i sommervarmen.
Og nå er det snart ferie.
Det blir som regel en sydentur, men ikke i år.
Nesten rart å ikke ha de store planene.
Men det blir noen dager i Oslo, og barne vil på Tusenfryd, så det blir vel en tur dit også.
Og så skal vi med gode venner en liten uke til vårt naboland.
Er i skikkelig feriemodus nå.
Du får ha en deilig ferie du også!

Sommerhilsen og klem fra Linda

Inspiration i vitt sa...

Vilken underbar tid med fina blommor vattenpool och lek. ha det gott kram på dig/Ingela.

Min Verden sa...

TAkk, jeg nyter og nyter og det er så deilig (men akkurat nå litt for varmt, selv for meg). Så deilig allikevel. Nydelige bilder! Hanne