tirsdag 26. juli 2011

Det er godt å ha noe å gjøra på ......


Ja, det er godt å ha noe å henga fingrane i når grusomme bilder dukkar opp på TV-skjermen heile dagen. Det har vert triste og ufattelige dagar, og tankane mine går til alle som har vore berørt av denne ugjerningen.

002        003

Antan ein vil eller ikkje, så blir ein sittjande framfor TV og sjå og sjå og då er det, iallfall for meg,
bra å gjøra noe. Før ferien hekla eg eit lite teppe til ein av stolane i hagen, no har eg gjort ferdig teppe nr. 2 og fått brukt opp alt restegarnet i blånyansar.

På eit av gjesteromma har vi ein sovesofa med eit både stygt og utslite trekk, det kom eg på at eg skulla trekka om. Gløymde å ta  før-bilde av, men her ser du ein liten flik med rødbrunt.

004

Det vart eit bra innhogg i restestoffkorga – og godt var det !  I går var det ferdig.

005       007

Og som vanleg drar det eine det andre med seg, så eg har flytta rundt og mala og mala . . . .  Jaja, det er eg ikkje ferdig med enda, men om litt så får du sjå . . .

Eg er sååå imponert over dei fantastiske rose– og  lys-samlingane i Oslo og andre byar.

Verdig og nydelig!

Flammentanz (5)

HA EIN SÅ BRA DAG SOM DU KAN !!

11 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Enig med deg. Man klarer nesten ikke skippe øynene av nyhetene, for det er som å leve i en vond drøm. Jeg kan ikke bruke ordet mararitt for min del, det må kunne brukes av dem som er direkte berørt. Men det gjør noe med oss som mennesker, det er det ingen tvil om.

Teppet var flott og sofaen rålekker. Det er nok ikke så stor arbeidslyst her i gården, dessverre.

h.espe sa...

Hei kjære Sigfrid!
Tusen takk for hilsen og omtanke!!

Den ufattelige tragedien som har rammet Oslo og Utøya, går sterkt innpå alle. Men, midt i alt det vonde, er det flott å se den hjertevarmen som folk viser! Var ikke selv med i blomsertoget i går, men bildene viser det vi føler og opplever i Oslo om dagen - en hverdag hvor tårer blandes med smil og optimisme. På Universitetsplassen hvor jeg selv deltok tidligere på dagen i går, under ett minutts stillhet, var også en gripende og flott opplevelse. Ungdommene fra Utøya ble møtt med applaus - en hyllest for det mot de har utvist. Konge, dronning, statsminister og AUF-leder ble også applaudert for den måten de har stått side ved side med hele landets befolkning, og støttet i en vanskelig tid!

Som du sier Sigfrid, godt å ha noe å gjøre på når inntrykkene blir for mange, og jommen har du nyttet tiden godt - såååå utrolig flott lappeteppe og sofatrekk du har laget :)

Ha en fin dag videre!

Klem fra Hildegunn

sylvia sa...

hei.
ja en må ha noe annet å tenke på innimellom, er så trist så trist dette,
men er så stolt at kjærligheten kommer frem i landet godt, han har oppnådd motsatt av det han ville,
vår datter kjenner noen som var på øya, det blir så sterkt når hun forteller, det gikk bra med dem,om en kan bruke ordet bra.
fine ting du har laget, du er så flink.
varm klem fra sylvia

Tovepia sa...

Ja, det har vært mye TV i det siste med utrolig triste hendelser; ble fullstendig utslått.
Nydelig teppe du har laget, jeg prøver å bli ferdig med mitt;)
Sofaen ble jo lekker!! Du er flink!

Ha en fin dag, klem fra meg;)

Anonym sa...

Det har blitt noen timer foran tv`n her også,men heklekroken går.
Kjempefine tepper du har laget. Veldig veldig trist dette som er skjedd.
Klem.

Bondekjerringa sa...

Sovesofaen ble jo kjempelekker!
Jeg har valgt å ha tv'n av disse dagene. Tror jeg kunne grått meg tom for tårer viss jeg først hadde satt meg ned og sett på. Men alle de berørte er selvfølgelig i tankene mine.
Kos deg, og ha en fin dag :)

Sukkertøy for øyet sa...

....Vakkert heklepledd..Har et hjerte for disse..

...Fint med litt avkobling. Blir mye nyheter og tv-titting om dagen :/

-Ida Susanne

Fågel Blå sa...

Vilken vacker pläd så fina färger!
Så duktig du är!
Tänker på er i Norge!
Kram Kathrine

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Dette er så forferdelug, man blir sittende fremfor tven eller radionettet og høre historiene de enkelte deler! Helt utrolig trist! Så godt å se at landet vårt er samlet og at vi står sammen! Klem til deg!

Maret sa...

Ja, du har heilt rett... det er godt å prøve å få tankane over på noko anna...
men lett er det ikkje....

Anne på landet sa...

Nydelig hekleteppe!
Husker jeg lærte å helke det mønstert av fru Bjørkestrand på odda ungdomsskole for "hundre" år siden:o)
Heklet en vest i orange og brunt..
Herlig, men må si jeg liker teppet ditt bedre!

Klem,klem.