søndag 26. september 2010

Høsttur i fjellet.

Siden eg var lei av å mala og veret var utruleg flott, drog eg på fjelltur i dag. Og her har vi nok av turmuligheter !

Høsten er komt, fargane er fine og lufta er klar og kald.

Ein slik dag som denne er flott for alle.

Å gå innover i fjellet er herleg.

Fjella og utsikten er majestetisk !

Høgt oppe er mesteparten av lauvet falle av dei krokete små trea.

Grastustane er brunoransje og steinane her er så fine !

Det er så lett å gå her oppe i høgden ! Det er mest stein ....

....men også litt lyng .....

....og gras og småvatn.

Det er nesten som å gå på svaberg !

Ein kaffitår må til når ein er på tur.

Dette er godt både for kroppen og sjela. Her er alt stille, ikkje ein lyd, ikkje eit menneske å sjå....

...... berre eg og gubben saman med naturen .....

Ein slik god søndag gir overskudd og energi til å ta fatt på ei ny arbeidsveke.
Takk for at du ville vera med !

18 kommentarer:

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert!!! :) Eg er så raud i kinna no, og sliten på alle måtar, men du verden så fornøgd eg er også! Og eg reiste avgarde åleine, det er nesten det mest utrulege; eg blir alltid så pysete når eg har hatt det vondt. Eg køyrde i over ein time kvar veg, og tok ferge. Til eit heilt ukjent landskap. Men turen min vart fantastisk, og akkurat no føler eg meg sterk, og flink!

Kos dokke i kvelden;
så godt å sitje å fordøye alle inntrykka i ein nydeleg kveld, medan stjernene tennes ute...

Ha ein flott, ny veke!

God klem frå Elin :)

Gry sa...

Åh, det ser helt nydelig ut! Fantastisk vakre naturbilder ♥ Slike turer gjør så godt for både kropp og sjel. Må ha vært en utrolig deilig dag! Vi har også hatt fint vær i dag, kjente at solen varmet mens vi sto og heiet frem fotballaget ;) Så fint det blir på hytta deres! Super ny uke til deg ;) Klem Gry

Tovepia sa...

Så vakkert! Godt å kunne benytte seg av de gode dagene, det dårlige været kommer sikkert, og det er malingsvær;)
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Sommerhuset i bakken sa...

Det der må vel kalles norsk natur på sitt vakreste? Sååååå nydelig!
Disse bildene gir en riktig, riktig god høststemning. Tenk at vi er så heldig å bo i dette landet. Jippi!

Lottemora sa...

Nydelige høstfarger. Slike turer gir påfyll i en hektisk kvardag

Guttemamma sa...

For en lykke å kunne bruke søndagen et slikt sted...heldige dere er!!
klem♥

Skogslyckan sa...

Majestätisk..ja där fann du rätta ordet. Underbara bilder och jag längtar tillbaka till Norge. Har bara vart där om sommaren, men kan tänka mig att det är fantastiskt på hösten/efteråret.
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Frøydis sa...

Rett og slett vakre bilder!
Takk for at du delte!

Nattaklem fra meg :-))

toves sammensurium sa...

En spektakulær dag har det vært i dag....naturen strålte omkapp med solen...og du har fanget det med kameraet!herlig!!!! :)))
Tove

Nostalgia sa...

For noen herlige bilder ! Ja høste er vakker og det er landet vårt også :-9

Ønsker deg en fiiin ny uke. ser ut til at det flotte været skal holde seg :-)
Klem, Nostalgia

Fru Fryd sa...

Takk for turen! Den var nydelig flott!! Du har tatt så vakre bilder, at jeg føler jeg var med deg og så alt selv.

God uke i høstsolen. Klem

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder Sigfrid.. og så herlig å gå ute i naturen når været er slik... vakre bilder...

var selv på en fjell tur i går... det gjør så godt..

klememr 0)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelig. Man får fylt lungene med masse frisk luft og energi på en sånn dag.

VillaVårfrubakken sa...

Så herlig, jeg bare elsker turer i fjellet. Jeg kjenner meg aldri bedre på alle måter etter en tur ute lang eller kort. Vi har også et fantastisk høstvær, og hva er vel bedre enne det.....ha en god uke...klem

Anonym sa...

Så nydelig!
Dette må være balsam for legeme og sjel, noe så vakkert.
Takk for turen.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

Synnøve sa...

Så fint turtereng du har i nærheten av deg.
Tusen takk for turen:))
Klem

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig besøk hos meg!

Endelig er jeg klar for å ta runde i blogglandia igjen - med besøk i hjemmet, begrenser tiden fremfor pc'en seg veldig!

Men duuuu - ÅH - når jeg ser sånne bilder som hos deg i dag, får jeg virkelig hjemlengsel. Det er i sånne øyeblikk jeg lurer på hvorfor jeg har havnet i by, og ikke på landet. Det er spesielt om høsten jeg føler dragning mot Nordfjord og fjellene... :o)

Ha en fin kveld videre!

Stor klem fra Hildegunn

Bluggi buggi blogg sa...

Å så nydelig. Får lyst til å løpe på fjellet med en gang. Vakkert med høstfargene og flott utsikt.
Ha en flott dag
Trude :)