søndag 26. september 2010

Til kamp mot furua !!!

Eg har ei hytte der alle tak og veggar er i gulna furupanel !!! I dei to åra eg har hatt den har eg forvandla kjøkkenet og vinduskarmane i stua frå brunt til kvitt . Men dette har eg kvidd meg til!!!!
I helga har eg derimot gått laus med kvitmalingen !! Det er ganske så stor forskjell på desse to bildene !!

Det er jammen meg ikkje noe rart at eg har vondt i skuldra i dag nei !

Tre av veggane har fått fargen "stone", mens den fjerde veggen + taket er malt kvitt.

Det var så deilig å få det gjort ........ men eg trur eg må ha meg ein pause før eg gyve løs på resten.

Det er ikkje berre inne at furua dominerar, tomta er full av digre furutre. I løpet av dei siste vekene har vi felt 4 av dei ....... eit vanskelig arbeid når dei står nært huset og strømledningar, men med god hjelp av sønnen så har det gått bra.

Så nå har gubben hatt nok å henga fingrane i ............

.....mye ved har det blitt, det er godt å ha til vinteren !

Ein liten kaffepause på ei felt furustamme gjør godt!

Veret er fint og vi nyt dagane, det er slik som dette høsten skal vera !!

Ha ein flott søndag!

10 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så lyst og fint det ble på soverommet. Ja det er stor forskjell. Veldig godt når det er gjort, men litt av en jobb.
du kan slappe av litt å glede deg over en godt utført jobb nå ei stund, før du går løs på neste oppgave.
Godt å få unna litt trær rundt hytta også, og samtidig blir det nok godt å ha god ved til vinteren. Kos deg denne fine søndagen :)

Frøydis sa...

Hei på deg :-)
For en forskjell :-)
Og må si det var MYE penere...men nå er ikke jeg glad i furu da, hehe..
Godt man kan forandre smak gjennom livet..

Skal si dere er heldige med høstværet..her er det så surt og kaldt..og VIND. Blåser nesten avgårde..
Skal på bloggetreff idag, og hadde tenkt å pynte meg litt, men må nok heller kle meg fornuftig, hehe

Ha en flott søndag videre!
Klem, Frøydis

Blått til lyst sa...

Så fint det ble, og så koselig dere har det!
Rene idyllen med én i sving med øksa, én i sving med malerkosten, og når begge skuldre verker, passer det godt en med kaffepause.
Rommet ble enormt mye bedre, maling er rene tryllemidlet :-)
En riktig god søndag til deg - Liv

Synnøve sa...

Så mye lysere og finere rommet ble etter du malte det.
Mye arbeid, og det r tungt og male tak og panel.

Ha en fin søndag
Klem

sylvia sa...

heisan,
åå åså flink du har vært nå,å så fint det ble,virker som du har bygget ut hihihi,stjeler masse lys sånn gulnet furu,
pass på skulder nå,dette tar på å male tak å sånt,jeg orker ikke det mer,
å ser ut som dere hadde det koselig utenfor hytta å,ja sånn skal høsten være,
vært grått og regn og vind her i noen dager,
men i dag er det blogg treff,gleder meg.
ha en fin søndag vennen.
klem fra sylvia

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Du store min så flott det blir når furua forsvinn, både inne og ute. Så mye lysere. Ja, og så all den gode veden da. Her er det bare vinn-vinn her :)

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Oj san vilken skillnad det blev när det blir vitmålat muc´h better!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

Anonym sa...

Så lyst og lekkert det ble.
For en forskjell og for en jobb du har hatt.
De 2 bildene på veggen så flotte og spennende ut.
Er det ikke 3 ganger veden skal varme?
Litt av en jobb med å ta ned trær.
Ønsker deg en fin søndag.
Klem fra Mio

Maret sa...

Så lyst og fint, både ute og inne..

Har furu/granpanel på hytta eg og. Enno er det jo lyst, fint og flott. Men eg veit at dagen kjem då eg vil synes at det blir for mykje. Og stua har himling, men heldevis mykje vindusflater. Det var litt av ein jobb å lakke alt, verre blit det å male...
Men det er lenge til enno...

mimmi-leone sa...

Det ble virkelig fint.
På 80-tallet var jo furu så populært, og jeg husker at jeg ikke kunne få nok av det.
Men enig med deg nå, mye finere med hvit farge.
ha en fortsatt fin dag!


Hilsen fra Mimmi-Leone