tirsdag 17. april 2012

Ein deilig ettermiddag i hagen

Eg bare føyk ut i hagen i dag etter jobb, det var så fint og sola skein !!! 

Og aubretiaen var begynt å bløma ……. eg elskar den planta !!! Med sine blålilla små blomar lyser den opp mot muren i inngangspartiet.

001

Og så er det komt knoppar på gullkorga. Som små soler når dei spring ut !!

002

Eg var på gartneriet på lørdag og kjøpte litt nytt, gler meg til det kjem opp.

Tusen takk for alle dei fine kommentarane på forrige innlegg.

Ha ein flott dag!!

11 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så herleg du har det i hagen!!

Og så flink du er med hardangersaum!

Ha fin kveld :-)

Tovepia sa...

Utrolig fin bunad under her!! For et verk!!
Herlig å se en hage som grønnes og blomstrer, gleder meg til lignende tilstander her;)
Ha ei flott uke videre, klem fra mæ;)

liven sa...

For en herlig tid vi er i!
Aubretiaen er nydelig...og har plantet den mange ganger!!
I likhet med primula trives de ikke her hos meg....

ha en fin kveld sigfrid!

Fossestua sa...

Så koselige bilder du viser :)
Hos meg på Mo i Rana, er det enda bare hestehoven (Leirfivel) som blomstrer. Snøen ligger meterhøy flere steder enda, men heldigvis ser vi at den smelter synlig hver eneste dag nå :)

h.espe sa...

Så herlig vårvær dere har over fjellet da..! Kjenner jeg er misunnelig på alle dere med hage nå om dagen. Finnes ikke noe flottere enn når naturen våkner til liv etter vinterdvalen, og alt plutselig spirer og gror!!

Ha en fin uke videre Sigfrid!

Klemmer fra Hildegunn

Anonym sa...

Herlige vårbilder hos deg.
Skjønn bunad. :))
Ha en flott dag.
Klem Mette.

Black Feathers sa...

Så blomsterrikt det er i hagen din allerede. Her er det ikke antydning til knopp på min (Gullkorg?) Men tulipaner derimot, de blomstrer nok snart. Kanskje jeg er så heldig at de blomstrer til min datters konfirmasjon?

Nydelig barnebunad du har laget ;)

Ha en fin dag.
Hilsen Eline ;)

Blått til lyst sa...

Tenk, så langt våren er kommet hos dere. Nesten en smak av sommer med slikt et blomsterflor!
Du har jo vist så mange bilder med snø, men litt mildere enn hos oss er det nok. I dag har det lavet ned her....
Bunaden i forrige innlegg var utrolig flott! For en bredde på forkle-broderiet! Nydelig mønster - skjønner godt at dette har tatt tid. Når jeg prøver på slikt, sitter jeg med to par kinabriller på nesetippen *S*
Perlebroderihar ejg aldri forsøkt, men aner at det er ganske pirkete. All honnør til den godt voksne brodøsen!
Gled dere til å se bunaden i bruk - Liv

Sonja sa...

Fantastisk arbeide du har gjort med den bunaden og bordkorta.
Med godt lys er det jo moro å brodere, spesielt hardangersøm. Lykke til med konfirmasjonen, det blir nok en flott og minnerik dag med ny og flott bunad.
Nå som du er ferdig med broderinga kan du kose deg med hagen.

Anne på landet sa...

Ja den som evner glede seg over de små ting - har mye å glede seg over..
Heldige vi som har den evnen!

Hagen din ser så spennende ut der den klorer seg fast til fjellsida..

TAKK for titten og klem fra meg!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så flotte bilder fra hegen din...her har vi ikke kommet så langt enda - men solen skinner så det er jo håp...hærlig tid nå...

Ha ei super helg og uke...