lørdag 7. april 2012

Vårtegn

“Forglemmeieisøsteren” er begynt å blomstre i hagen.  Den er alltid tidlig og nydelig. Aberet med den er at den sprer seg noe veldig.

Dei siste dagane har eg vert i hagen  og spadd og fjerna ein mengde planter som har spredd seg langt utover sitt planlagte område.

034

Men “kulenøkleblomen” holder seg i ro. Den er sååå fin……….. liten enda, men veks kvar dag.

035

Her har eg jammen meg ein jobb å gjør !!!  “Gravmynte”, “krypfredløs”,”sølvarve” og ein sort som eg ikkje veit kva heiter, har overtatt heile skråningen !!!

Eg trur eg må spa opp alt og begynne på nytt igjen !

036

Også her da !!!

Her er hundrevis av “fagerfredløs “ på vei opp. Den har overtatt hegemoniet her. Kva gjør eg ??  Og så har vi jo moseplen ! Men vi kjøpte noe remedier i fjor som funka bra, så det skal vi få utover plenen nå.

                040                     041

Vi har hatt ein koselig påske . Noen gjester har bodd her, mens andre bare har vert innom på vei til hytta. No er det stille  og tomt igjen.

Men hjertet og de kvite rosene  som datteren kom med, står igjen og vitner om ein fin påske.

Nå skal vi nyte de siste dagene også! Det må du  òg gjøre !!

8 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så nydeleg!

Her ligg snøen tung!

Men lukka er at eg får oppleve at våren kjem ein gong til i år ;-)

God Påske!!

Gry sa...

Koselige vårtegn! Og Forglemmegei er en av barndommens blomst :)

Deilige påskedager høres det ut som. Kos dere videre :)) Klem Gry

liven sa...

Et nydelig vårtegn denne!!
Du er flink som har holdt på i hagen....synest det har vært for kaldt jeg....
ønsker deg en fin påskehelg sigfrid!
Klem!!

Viola sa...

For et vakkert hjerte og roser du har fått av din datter! :) forglemmegei er alltid så vakker synes jeg, og ikke minst et vakkert navn på dem! :) Men jammen var kuleblomen fin også! =)

Mye å gjøre i hagen skjønner jeg.. Håper du får tips.. jeg har ikke greie på slikt..

Ha fine solrike dager fremover! :)
Klem fra meg! :)

Fjordheim sa...

Herlig å kunne gå i hagen å finne vårtegn. Men mye jobb er det å holde hagen i orden. Du er flink.
Ha en god påskedag :)

Black Feathers sa...

Nydelige vårplanter. Jammen spretter de opp i hagen din. Her er det bare krokuser og perleblomster som har kommet opp. Pluss ugress så jeg må ta meg en hagerunde jeg også.
Ønsker deg en riktig god påske ;)

fru. Lærum sa...

takk for kommentar hos meg ...koselig!
ser du har grønne fingrer og det gror nydelige blomster hos deg....jeg har begynt så smått med blomster og vet ikke om det funker...får se ;-)
Det beste er nok å få slippe å ha søppelkassene inntil veggen ...vi har ikke sånn løsning.

ha en fortsatt fin påske!

klem tone

Tovepia sa...

Du ser jo bakken, du:O)
Nyt de siste timer av ferien;)
Klem fra mæ;)