søndag 15. april 2012

Ferdig i tide !!!

Eg blei faktisk ferdig i god tid. Men så har eg sydd som bare det  i heile vinter også. Så nå har barnebarnkonfirmanten min Hardangerbunad til den store dagen.

002 (2)   008

Ja, nå har jo ikkje eg sydd heile bunaden då!!  Eg har sydd forkleet og skjorta og hardangersaumen som høyrer til desse to. Det har gått litt seint for det er smått og synet mitt er ikkje laga for dette !!

009 

Bunadsskjorte har eg aldri sydd før, så det var spennande !! Den blei nå bra om eg så skal si det sjøl !!!

002       007

Vesten får ho også av meg, den hadde eg til min konfirmasjon. Eg fekk meg nye vest for noen år siden.

020      022

Mor mi (oldemor til til konfirmanten )har perlesydd beltet og bringkluten. Ikkje verst…ho er 84 år !!

005

Skjørtet er bestillt.

Og så måtte jo jenta få bordkort også. Ho har bestemt farge og skrift, og så har eg laga dei.

001      003

Det er sååååå deilig å vera ferdig med dette!!! Og eg  gler meg til festen og til å sjå ho i bunaden

Eg har vert LITT i hagen i dag, kjøpte ein kvit peon, ei kvit rose  og ein hosta som eg har spadd ned.

Ha ein fortsatt fin søndag!

15 kommentarer:

Hulda sa...

Så flink du er, bunaden ble nydelig! Litt av en jobb du har hatt. Søte bordkort også, med blonde og det hele. :)

Bluggi buggi blogg sa...

Jøss, så flink du er og moren din også. Nydelig søm. Heldig hun som skal få ta den på seg.
Søte bordkort har du laget også :)

Ha en fin søndag
Trude :)

blackenpot sa...

Så fantastisk flink du har vært!!! Nydelig arbeid, bordkortene, ja alt. Et stort arbeid. Her sender deg en link til markeds oversikt i Danmark. Jeg var i Århus. Kos deg.

http://www.markedskalenderen.dk/marked/default.asp

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg bøyer meg i støvet og er så imponert av både deg og oldemor!! Der har konfirmanten et stasplagg å være stolt av :D

Flotte bordkost også. Kjekt å ha sånn bestemor!

liven sa...

Et fantastisk nydelig arbeid...jeg blir så imponert!!
Må være så kjekt å kunne sy slikt...og spesielt når det er til barnebarnet sin konfirmasjon :)

ha en fin ny uke
Klem fra meg!

Viola sa...

Den ble virkelig kjempefin! Du er sååå flink! =) Har ikke bunad jeg, men synes egentlig bunader er fine!

Ha en god søndagskveld! :)

Viola sa...

Og- så fine bordkort, virkelig stilig! :)

Anne på landet sa...

Hardangersøm er noe som virkelig imponerer meg hva håndarbeid angår.
Tenk at du har sydd dette...og er ferdig i god tid. Jammen godt du kjøpte deg det tøffe drivhuset og den artige planten for det har du jammen meg fortjent.
Nå skal du klappe deg selv på skulderen og få krefter til alt skulearbeidet i full visshet om at bunaden e i boks!
Heldige konfirmant og flinke du !

God klem fra meg!

Hos Jorunn sa...

Hei, hei! Koselig å høre at likte kjøkkenet. Så flott bunaden ble, du er kjempeflink..jeg er mektig imponert!! Nå blir sikkert barnebarnet ditt veldig glad! Bordkortene var også helt skjønne...heldig konfirmant dette her. Ha en fin uke, klem fra Jorunn

Fjordheim sa...

Så flott bunad. Jammen er du flink som klarer å sy hardangersøm. Det er jo så smått. Tror jeg måtte brukt forstørrelsesglass visst ejg skulle drevet med noe slikt.
Jeg har en prelesydd bringeduk og belte til hardangerbunad som er etter min bestemor som var fra Jølster. Så jeg skulle jo ha fått sydd meg en bunad. Men det blir nok ikke. Kanskje visst jeg får et jentebarnebarn en gang.
Har vært en tur rundt å sett på plantene ute. Alt jeg planter av blomster og busker i hagen her, dør i løpet av vinteren. Er jo så kjedelig. Har flere ganger plantet roser og andre ting som skal tåle disse breddegrader. Men det dør stort sett første vinteren. Etpar ganger har det overlevd en vinter for så å dø den neste. Er så kjedelig. Må nok bare satse på plen og sommerblomster.
Ha ei herlig uke :)

VillaVårfrubakken sa...

Tusen takk for koselig kommentar i anledning dagen vår. Jeg er bare så imponert over hvor arbeidssom og flink du er, hva er vel vakrere enn bunad i mai. Ønsker deg fine dager med masse sol til deg...klem

Ellen sa...

Du er så utrolig flink! Jeg blir helt satt ut! Datteren min er konfirmant iår men hun ville ikke ha bunad men tenk å få en slik fantastisk fin bunad til sin konfirmasjon! Barnebarnet ditt er en heldig jente!
Flotte bordkort også! Jeg skjønner ikke hvordan du rekker over alt...

annepå(vest)landet sa...

Bøye meg og i STØVET for deg!
Et fantastisk arbeid eg aldri komme til å gjøra ette deg. Men no kan du pusta ut og gle deg. Så kjekt for konfirmanten at du har sydd skjorto og at ho får vesten ette deg. Og at oldo har perla e jo ekstra bonus:) Lykke til med dagen om ikkje lenge:)

h.espe sa...

Hei Sigfrid!
Så utrolig flink du og din mor er - her snakker vi virkelig håndarbeid!!! Forstår du gleder deg til å se barnebarnet i bunaden, det blir nok stas både for deg, henne og ikke minst oldemor :) Nydelig fine bordkort også, som vil sette prikken på festbordet!!!

Ønsker deg en superfin uke i vest vennen!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

kobe
kyrie irving shoes
kyrie 9
hermes outlet online
yeezy 700
fear of god essentials
jordan outlet
air jordan
off white clothing
golden goose