torsdag 21. oktober 2010

Den første .....

...... snøen komme alltid overraskande (sjølv om det har vert meldt snø mange dagar nå !!)

I løpet av ein times tid la det seg ein god del snø.......

........ og det var med et nødskrik at vi kom oss heim i dag. Ikkje berre berre å koma seg opp desse bratte bakkane på sommardekk !!! Men det gjekk !!

I går kveld så fekk eg litt ånden over meg og laga ei pute til hytta.

Eg holde på med eit lappeteppe til senga vår der også. Firkanta strikkeruter i tjukt ullgarn passar godt på hytta. Eg strikkar nå lapp no og ein lapp då! Det har blitt mange lappeteppe på den måten.

Ha ein flott dag i allslags ver !
Klemmer.....

17 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Ja, snøen kjem oftast som Julekvelden på kjerringa..
Glad eg ha vinterdekk i går kveld..
Så kreativ og flink du er :-)

Viola sa...

Ojojoj så flott et lappeteppe du holder på med!! Og den puta var kjempestilig! Snø ja... så er vi i gang igjen da... men den har ikke kommet hit ennå.. Ser det er kommet ganske mye også! Jeg synes den første snøen som bruker komme er så fiiiin.... Huff oppover bakker med sommerdekk! Nei her har vi vinterdekk på.. Frost på nettene, tidlig morgenene..
Fiiine bilder! Ha en flott dag! Klem fra Viola! :)

Gammel stil sa...

Nydelige bilder:)

Klem:)

Synnøve sa...

Hei
Så nydelig lappeteppen du strikker.Har du mønster? Har så lyst til og strikke et teppen.
Har kommet snø her også. Å det har blitt så kaldt,7minus:(

Ha en fin kveld
Klem

Synnøve sa...

hei igjen

Puten var kjempefin,glemte og kommentere det. Ble så opphengt i teppet ditt:))

Solveig sa...

Åååå så nydelig pyntepute, for ikke å snakke om vakkert lappeteppe! Skjønne farger!
Masse vinter sånn plutselig her også.....og veldig mange bakker ( de kom ikke plutselig, altså:o)))
Synes snøen kunne ha ventet til opp under jul for min del, men det var det ikke jeg som bestemte:o))
Ønsker deg en flott kveld.
Klem fra Solveig

Fågel Blå sa...

Vilka vackra bilder!
ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Besta sa...

Puta var nydelig og teppet ser også flott ut. Her kom det også litt snø idag, men det gikk som vanlig raskt over til regn igjen. Surt er det uansett, koser meg inne i varmen.
Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

Mitt hvite hus sa...

Ja snøen kom den.. i masse vis..og enda mer skal komme..

her var det fullstendig kaos i dag...
Mange som kjørte på sommer dekk...

Kos deg med det nydelige teppe..

Klemmer

Fjordheim sa...

utrolig at den snøen kommer like overraskende hvert år, selv om det er blitt meldt. Vi vil vel ikke tro på det så tidlig. Her er det ikke kommet noe snø enda, men den er vel ikke langt unna.
Flott pute og lappeteppe du har laget. Kanskje jeg også skal prøve på det. Strikke en liten lapp om gangen og se hvor langt jeg kommer.
Ha ei herlig helg :)

Blått til lyst sa...

Usj ja, snøen kom i dalstroka innafor også.
Vi hadde heldigvis lagt om til vinterdekk. Nødvendig når arbeidsveien går fra 200 til 700 m.o.h. - en høy fjellskjæring der det absolutt ikke alltid er plass til å møte en bil.
Sukk og stønn over det, og en helt anderledes sukk og stønn over teppet ditt. Imponerende at du får lapper i ulike teknikker til å bli helt like store! Vakkert var det, både i farger og strikk!

Bluggi buggi blogg sa...

Så fine ting du har laget. Nydelig pute og et herlig teppe til kalde kvelder :)
Ha en fin kveld
Trude :)

Anonym sa...

Så fine ting du lager.
Skjønner du har hatt det "travelt" i kveld . Savna deg på strikkekafen i kveld.
Hilsen Wenche

Som mine dager er sa...

Vi har hatt årets første snø de 2 siste dagene. Og prisen å betale er komplett kaos!!! Slik er det hvert år.

Flotte bilder du viser.


Klem Marit

Tino sa...

Så mye snø dere har fått. Her kom det bare noen få snøfnugg i går kveld.
Lekker pute du har sydd, og teppet så deilig ut. Lurt å strikke lapper etterhvert.

En god helg ønskes deg!
Klem T

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Huff, det været er ikke ettermin smak. Men så er det tid for inneaktivitet da:)
God helg

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin pute og lappeteppe.Nydelig motiv.Har kommet en del snø til Frei å de siste dagene.Men regner med at den ikke blir ligende lenge hær ut ved kysten.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.