lørdag 23. oktober 2010

Slik såg det ut på hytta i dag tidlig, snøen låg enda, men himmelen var blå og gav håp om ein fin dag.

I går kveld brann det lys i denne lykta, eit lite lys i alt mørket.

Innandørs holdt eg på med finishen på soverommet.

Dørane fekk siste strøket med kvitmaling. Ulike dører med ulike dørhåndtak.

Eit lite kleskap var ferdigmalt forrige helg, men fekk påskrudd dei gamle "låsane" igjen.

Dei fungerer knallbra og eg syns dei er sjarmerande.

På knaggrekka bak døra hang eg opp eit gammalt pyntehåndkle. Syns det blei koseligare enn alle dei klea som hang der før.

Siste strøk på vinduskarmane vart også tatt og gardiner hengt opp. Desse gardinene har eg hekla for mange år siden, men aldri funne ut kor eg skulle ha dei, før no ....

Så koselig at DU stakk innom . Ønsker DEG ein trivelig lørdagskveld.
Klemmer......

18 kommentarer:

Crinoline sa...

Så mye snø det er kommet hos dere.Her lå det litt på fredag morgen,men forsvant etter noen timer.Koselig på soverommet.Synes det er fint at du tar vare på de gamle "låsene." Vi har pause fra kjøkkenoppgraderingen i helgen...Klem

Tovepia sa...

For noen flotte gardiner!!..enda godt du fant plassen for dem!
Ser du har malearbeid på gang, men det blir flott, har selv malt furudører på hytta, har 3 igjen:D
Kos deg videre og klem fra meg som har havnet hjemme uten noe på programmet i kveld;)

Magdalena sa...

ååhh så kosleig da..! har make låser til skapdører pålandstedet, de eeeer ¨å søte!
takk fri koz hilsen vdre landstedtkjøkkenet..
klem og god helg,- kaldt men fint!

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Er det rart lillebror kjøpte peparkaker og julebrus i dag? Nydelege bilder, og flott vinterstemning! Blir lekkert på soverommet! Vakkert med alle dei gamle tinga du brukar opp igjen!

Nyt kvelden!
God klem frå Elin :)

Hulda sa...

Veldig koselig hytte dere har. Jeg falt for skapet under skråtaket der. Virkelig fint, er så mye slikt i gamle hus, har noe lignende her hos oss. Koselig med lykta i snøen. Nesten julestemning, dette. :)

Anonym sa...

Så fine bilder,skikkelig koselige.
De gardinene var jo bare lekre , Ligne på englemasker er det det ?
Ha ei fin helg fortsatt.
Hilsen Wenche

Mitt hvite hus sa...

Heisan ::så du koser deg på hytta i helgen.. et deilig sted å være...og så fin utsikt..

Den krakken var nydelig ...skjønn farge...

her er dte måneskinn..så det blir nok ei kald natt..

God helg ....kos deg masse.

Klemmer =))=

Gry sa...

Trolsk stemning! Elsker denne kombinasjonen av snø og grått mot blå himmel og følelsen det gir <3 Så deilig å kunne stikke av til hytta for en natt eller to. Det er drømmen vår.. Så koselig det ser ut! Ønsker deg en fin helg videre ;) Klem Gry <3

Gammel stil sa...

Sååå fine bilder:) Nyyyydelig utsikt!!

Klem :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Og takk for at vi fekk kome ;-)
Verkeleg ein herleg plass både ute og inne..
Så flotte gardiner, du er dyktig!!

God helg :-)

Blått til lyst sa...

Gardinene var vel perfekte! Så flott du fant et vindu der de passet.
Den ene dørvrideren, og "låsene" på skapdøra minnet meg veldig om et hus fra 1936 som jeg bodde i en gang. Trivelig.
Snøbildene dine var vakre, selv om jeg egentlig trives best UTEN snø :-)
Ønsker deg en god lørdagskveld - klem

Fjordheim sa...

Koselig på hytta deres. Vi har også div. håndtak på dørene her i huset. Og på skapdørene på dei plassbygde skapene har vi slike låser.
Koselig med lys ute om kveldene nå.
Ha en flott søndag :)

Hvite tulipaner sa...

Herlig med snø,utrolig fine bilder!
Godt med forandring på soverommet,blir jo så lyst og fint:)
Vi holder på med soveromsprosjekt vi og faktisk.Jeg maler alle møblene mens tulipanmannen helsparkler og pusser veggene,gleder meg til å bli ferdig!
Ha en fortsatt fin kveld og god helg!
Klem

Anonym sa...

Så nydelige bilder, ser kaldt ut hos deg.
For noen lekre gardiner du har heklet, synes de var nydelige.
Husker de "gamle" låsene fra barndomshjemmet mitt.
Så lekkert det er på soverommet.
Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem fra Mio

liven sa...

Nydelige bilder!!
Og du er flink å få det til Sigfrid!!
Koselige detaljer fra soverommet ditt.....og så kjekt at de gamle låsene kan brukes!!
Nydelige heklegardiner som passet så godt her!

Ha en fin søndag....og kle deg godt :o)

Made by KKann sa...

..oj så mye snø - ikke noe snø her enda - men kaldt..brrr..

Flotte bilder!

Morsomme de låsene på dørene!!

KlemKKann

Skogslyckan sa...

Vilka underbara vackra snöbilder från Norge! Älskar din virkade gardin så fin, sådana skulle jag också vilja ha.
Kram Pia

Viola sa...

Du verden for noen nydelige gardiner du har heklet!! Jeg går aldri klar av den flotte utsikten fra hytta deres! Og så masse snø! Da er det fint, når det mørkner, med et lite lys i den utelampa.. :) Du er så flink og energisk! Lykke til videre!
Og forresten, husker slike gamle garderobeskap, farmora mi hadde sånn omtrent samme skap, og de er innholdsrike ja! Og jeg synes det er så fint også at man tar vare på det gamle.. Klemmer til deg også! :)